Güncel Sayı

Cilt: 1 Sayı: 47, 13.08.2024

Yıl: 2024

Makaleler

  1. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından 1997 yılından itibaren yılda iki sayı olmak üzere yayımlanan KOSBED, önemli bir referans aracı olarak bilimsel literatüre katkı sağlamayı ve başlıca kaynaklar arasında yer almayı amaçlamaktadır. Dergimizin diğer amaçları arasında;
  2. Sosyal Bilimler alanlarındaki çalışmalara yer verilerek ‘araştırma makalesi, olgu sunumu, derleme, çeviri, konferans bildirisi, kısa bildiri, editöre mektup, not, toplantı özeti, yasa incelemesi, karar incelemesi, kitap incelemesi, kitap incelemesi, düzeltme, editoryal, biyografi, bibliyografi, haber, rapor’ gibi çalışmaların bilim dünyasına kazandırılması,
  3. Başta Türkiye olmak üzere tüm dünya ile Sosyal Bilimler alanında gerçekleşen ilerlemeleri ve değişimleri paylaşmak
  4. Sosyal Bilimler ile ilgili nitelikli ve doğru bilgilerin sunulduğu akademik bir başvuru kaynağı olmak,
  5. Açık erişimli dergi sistemi, veri tabanları, indeksler ve DOI numarası ile, makalelerin Türkiye ve dünyadaki yaygınlığını artırarak atıf alma oranlarını yükseltmek, daha çok veri tabanı ve indeksler tarafından taranmak, bununla birlikte bilim adamları ve okurlara kolay ve sınırsız erişimi sağlamak yer almaktadır.

Dergide; araştırma makalesi, olgu sunumu, derleme, çeviri, konferans bildirisi, kısa bildiri, editöre mektup, not, toplantı özetei, yasa incelemesi, karar incelemesi, kitap incelemesi, kitap incelemesi, düzeltme, editoryal, biyografi, bibliyografi, haber, rapor, sanat ve edebiyat türlerinde makaleler yayınlanabilmektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel niteliklere sahip; iktisat, işletme, finans, maliye, siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, kamu yönetimi alanlarındaki çalışmaların yayınlandığı KOSBED'te her makale dergi komisyonunun değerlendirmesinin ardından çift kör hakemlik sürecinden geçmektedir. 

Dergimizde çift kör hakemlik sistemi uygulanmaktadır. Hem yazarların hem de hakemlerin karşılıklı olarak isimleri gizli tutulmaktadır. Hakem raporlarından herhangi birinin sonucu red şeklinde geldiğinde ve diğer hakemden de önemli değişiklik isteği geldiğinde dergi editöryel kurulu makale için red hakkını kullanabilmektedir. Eşitlik halinde ise makale değerlendirilmesi için üçüncü bir hakem belirlenerek nihai karar verilmektedir. Hakem önermeleri ilgili yazar ya da yazarlara gönderilir, istenilen düzeltmeler 1 ay içinde yapılmadığı takdirde editöryel kurul uygun gördüğü takdirde makalenin yayın sürecinden düşürülmesi kararını verebilir. Hakem değerlendirme süreci 2 ay olup, makalenin nihai değerlendirme süreci 4 aydır. Hakem sürecinden olumlu şekilde geçmiş yazılar editöryel kurulun uygun gördüğü herhangi bir sayıda yayınlanabilir. 

Kapak sayfası ve anonim makale metni için faydalanılacak template dosyaları linkleri aşağıda verilmektedir. İlgili açıklamalar linklerden sonra yer almaktadır.

Kapak Template:  https://kocaeliuzem-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/kosbed_uzem_education/EaNImIIsGbdIjIzfn96qwaoBD6c9onZ189mL2oRoaKtLZQ?e=dwv2Dy

Anonim Makale Metni Template: https://kocaeliuzem-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/kosbed_uzem_education/EZ_C-7O2iedFr_H3zgEWNp8B-VKF4N2-1k-39Y-wLgMOUQ?e=VstZSp

1. Gönderilen çalışmalar, MS Office ortamında yazılmalı ve başlık (Türkçe ve İngilizce), özet (Türkçe ve İngilizce), anahtar kelimeler (Türkçe ve İngilizce), ilgili bilim alanları için JEL Kodları, ana metin (giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç), kaynaklar ve varsa ekler bölümlerini içermelidir.
2. Çalışma, yazar bilgileri olmaksızın yanı anonim olarak yüklenmeli; ilaveten ek bir kapak dosyası da hazırlanarak sisteme ayrıyeten yüklenmelidir. Kapak dosyasında Türkçe ve İngilizce başlıkları alt alta sayfaya ortalanmış, ilk harfleri büyük, Book Antiqua 10 punto ve koyu harflerle yazılmış olmalıdır. Kapak dosyasında başlıkların hemen altında, yazar(lar)ın unvanı, ad ve soyadı 9 punto ile sağa dayalı şekilde yazılmalı; iletişim bilgileri ve e-posta adresleri 9 punto ile dipnot yer almalıdır.
3. Anonim olarak hazırlanacak makale dosyasının ilk sayfasında; çalışmanın Türkçe ve İngilizce başlıkları alt alta sayfaya ortalanmış, ilk harfleri büyük, Book Antiqua 10 punto ve koyu harflerle yazılmış olmalıdır Başlıkların hemen altında sırasıyla ve Book Antiqua yazı tipi ile 9 punto olarak 100-150 kelimeden oluşan Türkçe Özet, en az üç, en fazla beş adet Anahtar Kelimeler ve uygun bilim dallarına ait makaleler için en az bir adet JEL Kodu yazılmış olmalıdır. Özet, Anahtar Kelimeler ve JEL kodlarının hemen altında; İngilizce başlık ve Abstract, Keywords ve JEL Codes aynı kurallara uyularak yazılmalıdır. Yazarlar ve çalışma hakkında açıklamalar veya teşekkür notları dipnot şeklinde yazılır. Bu kısım toplam 1 sayfayı geçmemelidir.
4. Başlık, Türkçe ve İngilizce özetler, anahtar kelimeler ve JEL Kodları ilk sayfaya sığacak şekilde düzenlenmeli; ikinci sayfa Girişten itibaren başlamalıdır. Giriş sayfasından itibaren 10 punto olarak; başlıklar, grafik ve tablolar hariç, metin kısımları iki yana yaslanmış ve paragraf başı 1 cm boşluk verilerek yazılmalıdır.
5. Çalışma metni, A4 formatında, paragraf boşluğu önce ve sonra 0nk şeklinde, 1,1 satır aralığı ve Book Antiqua yazı karakteriyle 10 punto kullanılarak yazılmalıdır. Gerektiğinde sayfa altı açıklama notları 9 punto ile yazılır. Sayfa yapısı üstten ve alttan 5,5 cm, soldan ve sağdan 4,5 cm, iki yana hizalanmış olmalıdır.
6. Doğrudan alıntılar tırnak içinde verilmeli; beş satırdan az alıntılar satır arasında, uzun alıntılar ise satırın sağından ve solundan birer santimetre içeride, blok hâlinde ve tek satır aralığıyla yazılmalıdır.
7. Bölüm başlığı ve alt başlıklar ilk harfi büyük, koyu ve sola hizalanmış olmalıdır. Bölüm başlıkları Giriş ve Sonuç hariç olmak üzere 1., 2., 3. şeklinde numaralandırılmalıdır.
Formüller ve denklemler, çalışma başından itibaren birden başlayarak numaralandırılmalı, formül veya denklemin numaraları parantez içinde yazılmalı ve satırın en sağına hizalanmış olmalıdır.
Tablolar, grafikler ve şekiller, kendi içlerinde çalışma başından sonuna kadar numaralandırılmalı (Tablo 1: ve Grafik 1: gibi), iki noktadan sonra koyu ve ilk harfleri büyük olacak biçimde isimlendirilmelidir. Tablo, grafik ve şekillerin başlıkları üstte ve ortalanmış olarak yer almalıdır. Tablo, grafik ve şekil bir yerden alınmışsa, hemen altında 9 punto ile kaynağı belirtilmelidir. Dipnot ve kaynakça yazımı, dergi web sayfasında yer alan kurallara uygun olmalıdır.

8. Dergimizin yayın ilkeleri gereğince başvuru sırasında DergiPark Sistemi üzerinden intihal.net ile otomatik olarak “Makale gönder” sayfasından gerçekleştirilecek başvuru sırasında makaleye ilişkin Benzerlik (İntihal) Raporu alınmaktadır. Makalenin değerlendirmeye alınabilmesi için rapordaki benzerlik oranının %15’İ aşmaması gerekmektedir.

9. Dergide kör hakemlik uygulaması söz konusu olduğundan makale ana metin üstünde yazarlara ilişkin herhangi bir bilgi bulunmamalıdır. Makale dosyaları olarak tanımlanan bu dosyalara ek, Telif Hakkı Devir Sözleşmesi, Yazar Katkı ve Çıkar Çatışması Formu uygun şekilde doldurulmalı ve Benzerlik Raporu ile birlikte gönderilmelidir. Yazar katkı bilgileri ile çıkar çatışması bilgisi makale metninde referanslardan önce verilmelidir. Yazar Katkı ve Çıkar Çatışması Formu aşağıdaki linkten indirilebilir. Telif hakkı devir sözleşmesi telif hakları sayfasında yer almaktadır.

https://kocaeliuzem-my.sharepoint.com/:w:/g/personal/kosbed_uzem_education/ESG_7TxrRtpAiXwLxel_DkMBxex2I7-4IOPeuK-QLSzj9A?e=yyhxuU


DİPNOT VE KAYNAKÇA DÜZENİ
Çalışma içinde atıflar metin içi atıf yöntemine göre yapılmalıdır. Metin içinde, sayfa altı dipnotları sadece açıklamalar için kullanılmalıdır. Metin içinde göndermeler, parantez içinde aşağıdaki şekilde yazılmalıdır.


1. DİPNOT DÜZENİ
● Tek Yazarlı Eser (Soyadı, Yıl: s. No). Örnek: (Yazar, 2012: 1).
● İki Yazarlı Eser (Soyadı 1 ve –İngilizce kaynaklar için and- Soyadı 2, Yıl: s. No).
● İkiden Fazla Yazarlı Eser (Soyadı 1 vd –İngilizce kaynaklar için et.al. , Yıl: s. No).
● Tüzel Kişi Tarafından Yazılmış Eser
İlk Atıf (Kurum Adı [Kurumun Kısaltılmış Adı], Yıl: s. No).
İkinci ve Sonraki Atıflar (Kurumun Kısaltılmış Adı, Yıl: s. No).
● Aynı Yazarın Aynı Yıldaki Eserleri
(Soyadı, Yıl(a): s. No).
(Soyadı, Yıl(b): s. No).
● Soyadları Aynı İki Yazarın Eserleri
(Yazar Adının Baş Harfi. Soyadı, Yıl: s. No).
(Diğer Yazar Adının Baş Harfi. Soyadı, Yıl: s. No).
● Yazarı Olmayan Eser (Eserin Adı –uzun ise ilk iki kelimesi…-, Yıl: s. No).
● Yayın Tarihi Olmayan Eser (Soyadı, ty: s. No).
● Birden Fazla Esere Aynı Anda Atıf (Soyadı, Yıl: s. No; Soyadı, Yıl: s. No; Soyadı, Yıl: s. No).
● Aynı Yazarın Farklı Tarihli Eserlerine Atıf (Soyadı, Yıl: s. No; İkinci Eserin Yayın Yılı: s.No).
● Görüşme (Görüşme Yapılan Kişinin Adının Baş Harfi. Soyadı ile kişisel iletişim, Görüşme Tarihi)
● Dolaylı Dipnot (Aktaran: Yazarın Soyadı, Yıl: s. No).


2. KAYNAKÇA DÜZENİ

Yararlanılan kaynaklar, Kaynakça başlığı altında, yazar soyadı alfabetik sıralaması ile farklı eser türleri iç içe ve ikinci satır 1 cm içeride olacak şekilde, aşağıda ayrıntılandırıldığı gibi yazılır. İngilizce eserler için ve yerine and, ve diğerleri yerine et. al., şu kitapta yerine in, ss. yerine pp. kullanılır.

Referans listesi APA 7 formatına uygun hazırlanmalıdır. https://apastyle.apa.org/

Örnekler:

Makaleler:
Grady, J. S., Her, M., Moreno, G., Perez, C., & Yelinek, J. (2019). Emotions in storybooks: A comparison of storybooks that represent ethnic and racial groups in the United States. Psychology of Popular Media Culture, 8(3), 207–217. https://doi.org/10.1037/ppm0000185
Makale no’su olan makaleler:
Jerrentrup, A., Mueller, T., Glowalla, U., Herder, M., Henrichs, N., Neubauer, A., & Schaefer, J. R. (2018). Teaching medicine with the help of “Dr. House.” PLoS ONE, 13(3), Article e0193972. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0193972

Kitaplar:
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: From attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000168-000
Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin Books.
Svendsen, S., & Løber, L. (2020). The big picture/Academic writing: The one-hour guide (3rd digital ed.). Hans Reitzel Forlag. https://thebigpicture-academicwriting.digi.hansreitzel.dk/

Editörlü Kitaplar:
Hygum, E., & Pedersen, P. M. (Eds.). (2010). Early childhood education: Values and practices in Denmark. Hans Reitzels Forlag. https://earlychildhoodeducation.digi.hansreitzel.dk/
Kesharwani, P. (Ed.). (2020). Nanotechnology based approaches for tuberculosis treatment. Academic Press.
Torino, G. C., Rivera, D. P., Capodilupo, C. M., Nadal, K. L., & Sue, D. W. (Eds.). (2019). Microaggression theory: Influence and implications. John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781119466642

Yeniden Basımlar:
Watson, J. B., & Rayner, R. (2013). Conditioned emotional reactions: The case of Little Albert (D. Webb, Ed.). CreateSpace Independent Publishing Platform. http://a.co/06Se6Na (Original work published 1920)
Harris, K. R., Graham, S., & Urdan T. (Eds.). (2012). APA educational psychology handbook (Vols. 1–3). American Psychological Association.

Bildiriler:
Evans, A. C., Jr., Garbarino, J., Bocanegra, E., Kinscherff, R. T., & Márquez-Greene, N. (2019, August 8–11). Gun violence: An event on the power of community [Conference presentation]. APA 2019 Convention, Chicago, IL, United States. https://convention.apa.org/2019-video
Cacioppo, S. (2019, April 25–28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Conference presentation abstract]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf

Tezler:
Kabir, J. M. (2016). Factors influencing customer satisfaction at a fast food hamburger chain: The relationship between customer satisfaction and customer loyalty (Publication No. 10169573) [Doctoral dissertation, Wilmington University]. ProQuest Dissertations & Theses Global.
Miranda, C. (2019). Exploring the lived experiences of foster youth who obtained graduate level degrees: Self-efficacy, resilience, and the impact on identity development (Publication No. 27542827) [Doctoral dissertation, Pepperdine University]. PQDT Open. https://pqdtopen.proquest.com/doc/2309521814.html?FMT=AI
Zambrano-Vazquez, L. (2016). The interaction of state and trait worry on response monitoring in those with worry and obsessive-compulsive symptoms [Doctoral dissertation, University of Arizona]. UA Campus Repository. https://repository.arizona.edu/handle/10150/620615

Online Kaynaklar:
Bologna, C. (2019, October 31). Why some people with anxiety love watching horror movies. HuffPost. https://www.huffpost.com/entry/anxiety-love-watching-horror-movies_l_5d277587e4b02a5a5d57b59e
Roberts, N. (2020, June 10). Trayvon Martin’s mother, Sybrina Fulton, qualifies to run for elected office. BET News. https://www.bet.com/news/national/2020/06/10/trayvon-martin-mother-sybrina-fulton-qualifies-for-office-florid.html
Toner, K. (2020, September 24). When Covid-19 hit, he turned his newspaper route into a lifeline for senior citizens. CNN. https://www.cnn.com/2020/06/04/us/coronavirus-newspaper-deliveryman-groceries-senior-citizens-cnnheroes-trnd/index.html

Diğer türler için: https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples

Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED) için akademik yayın etiği standartlarına uygun davranmak başta yazarlar olmak üzere editör/ler yayın kurulu ve hakemler için çok büyük önem arz etmektedir. KOSBED Yayın Etiği Komitesinin (KOPE) “Dergi Editörleri için Davranış Kuralları ve En İyi Uygulama Rehber İlkeleri” ve “Dergi Yayıncıları için Davranış Kuralları” belgelerini takip etmektedir (https://publicationethics.org/). Bu kapsamda yazarlar editörler ve hakemlerden aşağıda belirtilen etik kurallara uygun davranmaları beklenmektedir.

Yazarların etik sorumlulukları;
TR Dizin Dergi Değerlendirme kriterleri uyarınca süreci 2020 yılından itibaren başlayan yayınlar için zorunlu olarak Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimle Dergisi`ne gönderilen makalelerde etik kurul izinleri ile ilgili aşağıdaki kriterler aranacak ve uygulanacaktır.
1- Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar;
- Deneysel çalışmalar, anket, gözlem, mülakat, odak grup çalışması gibi görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanması, nitel ya da nicel yaklaşımlarla yapılan tüm araştırmalar,
- İnsan ve hayvanların deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla materyal ve verilerinin kullanıldığı çalışmalar,
- İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
- Hayvanlar üzerinde yapılan deneysel veya klinik araştırmalar,
- Retrospektif (Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince) çalışmalar
2- Ek olarak;
- Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
- Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi,
- Olgu sunumlarında “Aydınlatılmış onam formu”nun alındığının belirtilmesi (Olgu sunumları için etik kurul iznine gerek yoktur) gerekmektedir.
3- 2020 yılı öncesi yüksek lisans/doktora çalışmalarından üretilmiş, 2020 yılı öncesi araştırma verileri kullanılmış (makalede belirtilmelidir) makaleler için geriye dönük etik kurul izni gerekmemektedir.
4- Gönderilen makalelerde, yukarıdaki bilgiler ışığında eğer etik kurul izni ve/veya yasal/özel izin alınması gerekli ise, iznin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça belirtilmelidir.
5- Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklerasyon, kılavuz vb uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.
6- Üniversite mensubu olmayan araştırmacılar bölgelerinde bulunan Etik Kurullara başvurabilir.

Hakemlerin etik sorumlulukları;
Çıkar çatışması ya da çatısması olmayan ve uzmanlık alanındaki makalelerin değerlendirme sürecini kabul etmek, çıkar çatışması veya çakışması varsa beyan ederek makaleyi değerlendirme sürecine katılmamak.
Makalenin değerlendirilmesi sürecinde sadece çalışmanın içeriğini dikkate almak.
İnceleme sürecinde süreye riayet etmek, zamanında bitirmek (Gerekli hallerde süre uzatımı talep edilebilir).
Makale ve makale yazarları konusunda edindiği tüm bilgilerin gizliliğini korumak.
Revizyon taleplerinde yorumlarını, makalenin kalitesini yükseltmeye yardımcı olacak şekilde ve yapıcı bir dille belirtmek.

Editör ve yardımcı editörlerin etik sorumlulukları;
Editörler, hakemlerin, yazarların ve okuyucuların bilgi gereksinimlerini karşılamaya gerektiğinde sorularını yanıtlamaya, yayın sürecinde düzeltme, açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmaya özen gösterirler.
Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin özgün olmasına, bilimsel olmasına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen gösterirler
Editörler, makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerlilik ve güvenirliği, ifadenin açıklığı ile derginin kapsamını göz önünde tutarlar.
• Editörler, başvurusu yapılan makalelerin önemli bir bilimsel sorunu olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına alırlar.
• Editörler, derginin yayın politikaları arasında bulunan kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar, her makalenin yansız olarak ve süresi içinde değerlendirilmesine gayret ederler.
• Editörler, makaleleri hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak gönderir, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasına özen gösterirler.
• Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması-çıkar birliği olup olmamasını göz önüne alırlar.
• Editörler, hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması ve sürekli güncellenmesi için arayış içinde olurlar.
• Editörler, akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
• Editörler, dergi yayın süreçlerinin yayın politikaları ve kılavuzlara uygun işletilmesini sağlar, süreçte görev alanları yayın politikaları konusundaki gelişmelerden bilgilendirir, gerektiğinde eğitim programı hazırlarlar.
• Editörler, yayın sürecinde görev alan herkesle iletişim içinde olur, düzenli toplantılar organize ederler.
• Editörler, değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
• Editörler; makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen gösterirler, makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemserler, makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olmadığında makaleyi reddederler.
• Editörler; görevi kötüye kullanmaya karşı önlem alırlar. Görevi kötüye kullanmaya yönelik yakınmalar olduğunda, nesnel bir soruşturma yaparak, konuyla ilgili bulguları paylaşırlar.
• Editörler, makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin düzeltilmesini sağlarlar.
• Editörler, yayınlanan makalelerin fikri mülkiyet hakkını korur, ihlal olması durumunda derginin ve yazar(lar)ın haklarını savunurlar. Ayrıca yayımlanan makalelerin içeriğinin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi konusunda gerekli önlemleri alırlar; özgünlük-benzerlik denetimini yaparlar.
• Editörler, Dergide yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate alırlar, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanırlar.
• Editörler olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da göz önünde bulundururlar.
• Editörler, Dergiye sorunları yakınmaları inceler ve gerekli açıklamaları yaparlar.

Yayımlanma talebi ile gönderilen her makale için; değerlendirme sürecindeki giderleri karşılamak üzere 500,00 TL talep edilmektedir.

DERGİ HESAP BİLGİLERİ:
Türkiye İş Bankası A.Ş.
Kocaeli Üniversitesi/Kocaeli Şubesi
Hesap Adı : KOU SOS BİL DERGİSİ
Şube : 2407 - KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ/KOCAELİ
IBAN : TR75 0006 4000 0012 4070 6399 85

NOT: Gönderim yapılırken Hesap Adı: Fazilet Burcu ÇAM -Cemkut Badem girilmesi gerekmektedir.

**